Emailmarketing ook voor salons?

Wanneer ik een nieuwe actie doe, of wanneer ik een event plan. Kan ik met 1 klik op de knop AL mijn klanten bereiken, ook diegene zonder facebook of instagram. Hierdoor bereik ik heel veel mensen, en op deze manier verhoog ik mijn omzet zonder al te veel extra moeite!

Vandaag de dag speelt het internet een onmisbare rol bij het promoten van een bepaalde onderneming. Ook binnen de cosmetische industrie is het van cruciaal belang om de nieuwste marketingmethodes toe te passen om de mensen thuis te bereiken.
Eén van de meest bekende soorten vormen van marketing is emailmarketing. Wat veel mensen niet weten is dat hier echt super veel voordelen aan zitten ten opzichte van de andere vormen van marketing.

Wat is emailmarketing?

Laten we maar eens beginnen met het begin, wat is een emailmarketing nu precies? Emailmarketing wordt toegepast om mensen naar jouw site te lokken. In feite is het dan ook niets meer dan een email die aanzet tot actie.

Door bijvoorbeeld een actie voor het weggeven van nagellak, of het geven van speciale workshops, zal je de klant prikkelen om jouw site te bezoeken. Aangezien iedereen wel een telefoon op zak heeft is dit een van de meest toegankelijke soorten marketing die men toe kan passen. Voor de cosmetische bedrijven is het belangrijk om op te vallen tussen de andere bedrijven. Door acties en door pakkende slogans zal je veel meer bezoekers weten binnen te halen.

De voordelen van emailmarketing

Goedkoop – voor al een paar euro kan je een emailmarketingcampagne uitbesteden
Effectief – door een effectieve campagne zal het bezoekersaantal gaan stijgen
Naamsbekendheid – bij een goede campagne zal jouw naam/merk bekend worden onder de mensen
Snel – in tegenstelling tot andere soorten marketing zal emailmarketing sneller werken

Je ziet dus wel dat emailmarketing voor veel bedrijven een goede oplossing zal zijn. Ikzelf heb dit ook toegepast, en met succes! Dit is wel terug te zien in het hogere aantal aanmeldingen en berichtjes voor mijn heropening op 6 juli die overigens een groot succes was!

Tips voor emailmarketing

Binnen de emailmarketing kennen we het begrip Open Rate. Dit houdt het percentage mensen in dat de email daadwerkelijk leest. Het hele doel is om dit percentage zo hoog mogelijk om op te schroeven, dit zorgt ervoor dat het internetverkeer aanzienlijk zal gaan toenemen.
Door kwaliteitscontent te plaatsen neem je afstand van alle andere bedrijven in deze sector. Kies bijvoorbeeld voor goede foto’s en combineer dit met enkele pakkende zinnen.

Wil je meer weten over het runnen van jouw zaak? Schrijf je dan zéker in voor onze nieuwsbrief!

Live it, Love it, Nail it
Kimberly

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *